Hem / Nya TV-serier / Hemrenovering via sociala medier
Spontaneous Construction

Hemrenovering via sociala medier

HGTV överbryggar klyftan mellan TV och sociala medier med sin nya serie “Spontaneous Construction“. I halvtimmeslånga program ska seriens värd är Ricky Paull Goldin utnyttja kraften i mail, Facebook, Twitter, Craigslist och andra sociala kanaler för att dra ihop en “flashmob” av snickare, skickliga hantverkare och grannar som reser från när och fjärran för att dansa, skratta och överraska villaägare med en renovering på bara två dagar.

Varje avsnitt inleds med att Ricky genomför en onlinesökning av villaägare som är i störst behov av renoveringshjälp. När de hittat sitt objekt samordnas mobben via sociala kanaler för att  förverkliga husägarens önskemål.

På Twitter använder man hashtaggen #HGTVFlashMobs men det ska också gå att följa utvecklingen via kanalens egna sociala kanaler: Facebook, Twitter, Pinterest och Instagram.

HGTV är ett av USAs ledande hem- och livsstilsvarumärken med ett kabelnät som distribueras till mer än 98 miljoner amerikanska hushåll. HGTVs webbplats, HGTV.com, är landets ledande hem-och-trädgård-sajt som lockar i genomsnitt fyra miljoner unika besökare per månad.

Källa: The Futon Critic

Skriv en kommentar

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>